29 Ağustos 2013 Perşembe

Cevizli Tarçınlı Kek

Edirne'ye gelince bizim evden hamurişleri, tatlılar eksik olmaz. Annem zaten bu tür şeyleri sık sık yapar. Ben de gelince yapmaması imkansız bir şey :) Biz de dün akrabalarla toplaşmışken kardeşimle güzel bir kek yapalım dedik, cevizli tarçınlı kek yaptık.

Malzemeler;
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağına yakın sıvı yağ
aldığı kadar un(yaklaşık 15 çorba kaşığı)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 çorba kaşığı toz tarçın
2 avuç kadar ceviz

Yapılışı;
Yumurtalar ve şeker karlaşıncaya kadar çırpılır. Karışıma sıvı yağ, yoğurt katıp, uzunca bir süre tekrar çırpılır. Un yavaş yavaş eklenir, ardından kabartma tozu, vanilya, tarçın, ceviz eklenir. Kabartma tozunun etkisi azalmasın diye çok uzun süre çırpmadan karışım homojen bir hal alıncaya kadar çırpılır.
Önceden ısıtılmış 180-200 derecede pişirilir. Kürdanla pişip pişmediği kontrol edilir :)




Biz kardeşimin aldığı kalp kek kalıbında yaptık ama yapılış aşamalarını fotoğraflayamadım kusura bakmayın :(

Afiyet olsun, sevgiler... :)

8 yorum:

  1. Eline sağlık Gizemcim, dün kalpli kalıp aldım ben de. gördüğüm kadarıyla iyi ki almışım şahane görünüyor çünkü kekin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım, bir dahakine havuçlu tarçınlı denemek istiyorum acaba o nasıl oluyor :)

      Sil
    2. Ben denedim ama bi yerde hata yaptım herhalde ki olmadı :/ Sen dene bakalım, bir de senin tarife göre yapayım ben de :)

      Sil
    3. tamam, İstanbul'a dönünce denerim onu da :)

      Sil
  2. Bir de sodalı deneyin kekinizi :) Süper oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem yapar bazen sodalı. Çok güzel kabarıyor ve pufidik oluyor değil mi :)

      Sil
  3. merhabalr bloğunuzu yeni keşfettim izlemeye aldım keyifli bir blog olduğu kesin banada beklerim sevgilerimle:)
    http://crazyhatos.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolun ben de blogunuza göz atıyorum hemen :)

      Sil