3 Ağustos 2013 Cumartesi

Güneşe Karşı Savaş!

Yaz aylarında güneşe karşı savaşıyorum desem yalan söylemiş olmam. Benim gibi çok beyaz tenli olanların ortak sorunudur güneşten korunmaya çalışmak... Herkes ip askılı, askısız elbiselerle sahile inerken siz hep omuzlarınızı sırtınızı örterek yürürsünüz. Herkes kumsalda bikinisiyle yürüyüş yapar, siz üstünüze t-shirt giymek zorunda kalırsınız.

50 faktörlü güneş kremleri en büyük kurtarıcınızdır güneşe maruz kaldığınızda... Ben uzun yıllardır Sebamed kullanıyorum. Önceleri 20 koruma faktörlüsünü almak gibi bir hataya düşmüştüm. Şuan 50 faktörlüsünü kullanıyorum. Kesinlikle çok daha iyi koruyor. Denize girmeden önce 10-15 dk  önce sürüyorum ve denizde "Acaba yanıyor muyum" endişesi taşımadan dilediğim kadar suda kalabiliyorum. 




Sebamed'ten çok memnunum, sadece cildimi biraz yağlandırıp sivilce oluşumuna neden oluyor ama kızarmış tavuğa dönmekten iyidir diye düşünüyorum :) Ayrıca eşimin kullandığı Arko nem 15 faktörlü güneş kremi de sivilce yaptı. güneş kremlerinin yağlı bir yapısı olduğundan sanırım bu etkiyi her marka gösteriyor.

Hepimizin bildiği gibi deniz ve güneş cildimiz üzerinde çok olumsuz etkiler bırakıyor. Saçları, cildi yıpratıyor ve nemsiz bırakıyor. Normalde de hassas olan cildim, denizin etkisiyle kurudu, pul pul oldu. Denizin tuzlu suyundan kuruyan ve sertleşen derimi bu yaz Johnson's Baby bebek yağıyla nemlendirdim. Daha önce neden bunu denememişim diye üzüldüm durdum. Hem sahilde, denizden çıkınca, hem de duş aldıktan sonra vücuduma güzelce sürüp yedirdim ve sonuçta yumuşak parlak sağlıklı görünen bir cilt elde ettim. Özellikle bacaklara sürünce çok doğal bir parlaklık ve ışıltı katıyor. Benim gibi bebe yağını bugüne kadar denemeyen varsa tavsiye ederim. Kış aylarında soğuktan kuruyan cildime de iyi geleceğini düşünüyorum. Deneyip göreceğim :)




Dolaşan ve karışan saçlarımı kolay taramak için de Gliss Ultimate Repair sıvı saç kreminden yararlandım. Bunu duymayan, görmeyen kalmamıştır herhalde. Gliss sıvı saç kremlerinin birçok farklı çeşidi bulunuyor. Saçların kırılmasını önleyip önlemediğini tam olarak anlayamadım ama saçın taranmasını kolaylaştırıyor ve saçı yumuşatıyor. 




Sevgilerle..

2 yorum:

  1. Sebamedin bu ürünü bende de var zaten esmer bir tenim var daha fazla yanmak istemiyorum yazın ten rengim ne ise kışında o , cildim problemli olmadığı için sebamed işimi görüyor hem keseme de uygun hem kaliteli

    Bebe yağı ve glis bende de var özellikle glis keratinliyi banyo sonrası kullanıyorum saçlarım çok zor açılıyor ekstra güç harcamam gerekiyor ve glis kullanmazsam koptuğunu farlediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebamed çok iyi bi de cildi yağlandırıp sivilce yapmasa tam olucak :) bebe yağını ben çok geç keşfettim ama epey kullandım bu yaz

      Sil