9 Eylül 2013 Pazartesi

Tefal Actifry

Arkadaşlar merhaba,
bugün size evimde severek ve sıkça kullandığım bir üründen bahsedeceğim. Actifry'ı geçen yıl eşimin ablası bana doğum günümde hediye olarak almıştı. Önceleri sadece patates kızartabileceğimi ve sadece patates için çok fazla yer kaplayacağını düşünmüştüm.Ancak kutuyu açınca öyle olmadığını anladım, yanında yemek tarifleri kitabı vardı ve içinde Actifry'ı kullanarak pişirebileceğim birçok tarif bulunuyordu. Ben ilk zamanlarda yeni hevesle birçok şey pişirmeyi denedim.

Ürünün en önemli vaadi "1 kaşık yağ ile 1 kg patates" kızartması pişirebilecek olmamdı. Gerçekten de vaadini yerine getiren bir ürün. İçinden çıkan (fotoğrafta da görülen) yeşil kaşıkla 1 kaşık yağ koyuyoruz ve yağda kızartılan patates kızartmasından hiç farkı olmuyor. Gayet lezzetli patatesler yiyorsunuz. İçinde çalışırken dönen bir aparatı var. O döndükçe içindeki malzemeleri evirip çeviriyor ve yiyeceklerin her yönünün pişmesini sağlıyor. Zaman ayarlama fonksiyonu var. Ayarladığınız süre bitince alarm çalıyor. Eğer tam pişmediyse süreyi birkaç dakika daha uzatıyorsunuz. Mesela patatesleri 25 dk da pişiriyor. Bu çok kısa bir zaman değil ama patatesler pişerken siz başında beklemek zorunda kalmıyor, o sırada başka bir işle ilgilenebiliyorsunuz. 


Ben pişirdiğim ve fotoğrafladığım birkaç şeyi sizlerle paylaşayım. Mesela küp küp doğradığım kuzu ciğerini ve yanındaki bulgur pilavını onda pişirdim


 Misket köfteleri ve karışık sebze ızgarasını da Actifry başarıyla pişirdi.










Bunlar haricinde ben irmik helvası. sigara böreği, soya soslu sucuklu patates, tavuk ve kestane pişirmeyi denedim (epey bişey denemişim maşallah:) ) Kışın kestane kebap favorimizdi. Almayı düşünenlere, alıp almamakta kararsız kalanlara önerebileceğim bir ürün.

Umarım faydalı olabilmişimdir
Mutlu günler...


6 yorum:

  1. Canım çok faydalı bi post olmuş gerçekten. Bende alsammı almasam mı diye düşünüyorum ancakn sadece patates kızartmak için onca para vermeyi istemiyordum açıkcası :) ancak sen bulgur pilavi dahi yapılabildiğini söylüyosun :)

    Ayrıca 45 dk da falan kızarıyor falan diyorlar. Doğru değil sanırım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 kişi olduğumuz için genelde 6-7 tane patates bize yetiyor ve 25 dk da pişiyor canım. biraz daha fazla yaptığım zaman süreyi 5dk daha uzatıyorum, yarım saatte patatesler hazır oluyor. durdurup pişip pişmediğine bakma şansımız var, ona göre ayarlıyorum. bütçen varsa almanı tavsiye ederim :)

      Sil
  2. blogun yeni senin de :) hayırlı olsun !

    Ben de actifrı'ı yıllardır düşünüyorum ama hala emin olamadım :D Bugün gidip tekrar bi bakıcam, alırım belki senin yemekleri gördükten sonra :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim dilekçiğim acemi bloggerlardanım ben de :) bi bak tekrar incele bakalım ben çok memnunum :)

      Sil
  3. Bu konuyu çok sevdim inan çok yararlı bir paylaşımda bulundun, sağlıklı beslenmeyi çok seviyorum ama alıp almamak konusunda gidip geliyorum tefal ya da phılıps arasında kaldım ama bu konun en azından bunun gerekli olduğunu gösterdi sağolasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yararlı olabilmeme sevindim ancak bu kadar bahsettim bugün actifryım bozuldu :( yanık kokusu geldi sanırım bi yeri yandı.. Philipsinki hakkında hiçbir fikrim yok

      Sil