5 Eylül 2013 Perşembe

Tuzlu Muffin

Bu aralar muffinin çeşitlerine takmış durumdayım bugün de o  günlerden biriydi. Normal poğaça yapmak istemediğimden tuzlu muffin deneyeyim dedim. Nette bulduğum tariflerden birini denedim.

Malzemeler;
2 yumurta
1 kaşık yoğurt(gözüme çok az geldi 2 kaşık koydum)
yarım çay bardağı bardağı süt
1 çay bardağı zeytinyağı(tadını acı yapmasın diye yarısını ayçiçek yağı koydum)
1.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
tuz
peynir, zeytin, biber, ceviz vb dilediğiniz malzemeler
üzeri için susam

Yapılışı;
Yapılışı kek tarifinde olduğu gibi. Önce yumurtaları çırpılıyor. Daha sonra sırasıyla yoğurt, sıvı yağ, süt konuyor. Ben damak zevkime uygun olarak içine beyaz peynir, zeytin, kekik, toz kırmızı biber ve karabiber koydum. Bunların hepsi eklenip çırpılıyor. 


En son unu ve kabartma tozunu ekleyip tekrar çırpıyoruz.



 Kaşık yardımıyla hamuru kalıplara paylaştırıyoruz. Üzerlerine susam serpiyoruz.



Önceden ısıtılmış 190 derecede pişiriyoruz.






Afiyetle yiyoruz :)

Yorumlar: Malzemelerden tam 12 adet muffin çıkması beni çok mutlu etti. Daha önce denediğim tariflerin birinde malzeme kalmıştı, onu kağıt kalıplarda pişirmiştim yayılmıştı. Bunda öyle bir durum olmadı şükür :)
Yağı bize biraz fazla geldi. 1 bardak yerine 2/3 çay bardağı yağ konabilir. 

2 yorum:

  1. nefis görünüyo tatlımmm:) ilk fıratta denicem:);)
    izlememdesin lezzetli yayınlarının takipçisiyim
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ben de seni takibe aldım. Bol postlu günler :))

      Sil