12 Nisan 2014 Cumartesi

Kolay ve Pratik Bir Tarif: Fırında Tavuk

Çok pratik ve kolay bir yemek tarifiyle karşınızdayım. Aslında haftasonu uğraşmalı, cicili bicili yemekler yapılır ama benim canım bugün bunu yapmak istedi. Fırında tavuk, çok hafif ve sağlıklı bir yemek. 

Gelelim tarifimize;
-4 büyük patates
-6 tavuk baget
-1-2 tane kırmızı biber
-istediğiniz baharatlar
-1-2 kaşık zeytinyağı
-salça
-tuz

Evli olanlara basit gelebilir ama yeni evlenenler, yemek yapmayı öğrenenler için kurtarıcı bir yemek :)
Patatesleri ve kırmızı biberleri yıkayıp istediğimiz şekilde doğruyoruz. Bagetleri de güzelce yıkayıp, patates ve biberle birlikte büyük bir kaba koyuyoruz. Ben baget kullandım daha büyük porsiyon isteyenler kalçalı butla da yapabilir. Üstüne baharat çeşitlerimizi ilave ediyoruz. Ben karabiber, kimyon, kırmızı biber ve kekik koydum. Salçayı bir kasenin içinde sulandırıyoruz. 1-2 kaşık zeytinyağını, tuzu ve salçayı kaba ilave ediyoruz. Hepsini güzelce harmanlıyoruz. Dilerseniz yeşil sivri biber, bezelye, havuç da koyabilirsiniz.




Malzemeleri marketlerde kolayca bulabileceğimiz fırın poşetine dolduruyoruz (poşetin ağzını kapatmak için tele benzer şey paketten çıkıyor) İyi pişmesi için poşetin birkaç yerine bıçak batırıp delikler açıyoruz. Ben mini fırında 45 dk pişirdim. Fırınım biraz geç pişirdiği için derecesini 190 yaptım. Yanına da yoğurt, cacık harika gider. 



                                  Pişmeden önceki ve piştikten sonraki hallerini de fotoğrafladım





                                  Herkesin mutlu sofraları olsun, afiyet bal şeker olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder